Jom Masuk Tentera Pengambilan Tentera 2016/ 2017

27
369

Pengambilan Tentera
Pengambilan Tentera

Bagi yang berminat untuk menceburi bidang tentera, Pengambilan Tentera menerusi Jom Masuk Tentera telahpun dibuka untuk permohonan. Permohonan tentera ini melalui pelbagai tapisan termasuk ujian fizikal dan mengikut syarat-syarat yang ketat. Mengikut maklumat yang kami terima, permohonan boleh menggunakan 2 cara iaitu melalui UPNM ( lepasan SPM ) dan Melalui aplikasi  Jom Masuk Tentera ( Lepasan Ijazah Sarjana Muda )

Update : Pengambilan Tentera TUDM Sesi 2018 ( maklumat lanjut )

Pengambilan Tentera UPNM

Universiti Pertahanan Nasional Malaysa UPNM juga ada membuka permohonan kepada yang berminat memasuki tentera. Permohonan ini terbuka kepada lepasan SPM dan permohonan perlu melalui aplikasi Permohonan UPU yang dibuka kini. Permohonan perlulah melalui www.upu.mohe.gov.my dengan membuat pilihan ke UPNM dalam pilihan-pilihan yang diminta. Sekiranya diterima, tapisan akan dibuat untuk memastikan anda benar-benar layak.

Baca Juga :  Permohonan Polis Bantuan Petronas Lelaki dan Wanita

Mohon Jom Masuk Tentera

Bagi lepasan Ijazah Sarjana Muda dari mana-mana IPTA juga boleh memohon memasuki tentera. Permohonan boleh dibuart dengan mendaftar terlebih dahulu di aplikasi yang disediakan di http://www.mafhq.mil.my/JOMMASUKTENTERA . Jika anda mempunyai Ijazah Sarjana Muda dari apa jua universiti dan bidang boleh untuk memohon tetapi perlu juga melepasi syarat fizikal dan syarat lain yang akan dibuat selepas permohonan. Kebiasaanya calon akan dihubungi untuk panggilan sesi temuduga atau ujian.

Maklumat lanjut

Untuk maklumat lanjut berkaitan permohonan UPNM dan permohonan melalui Jom Masuk tentera bolehlah dibaca melalui pautan yang disediakan dibawah :

Baca Juga :  Permohonan Pegawai Kadet ATM 2017

Diharapkan keberanian yang ada dlm diri diteruskan dan dapat disalurkan dengan baik untuk mempertahankan negara.

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

Dan

Jika ingin berkongsi Artikel Seperti Di atas..

Sertai Pertandingan Penulisan Kami

Hadiah Terkumpul Sehingga RM 100

Maklumat Lanjut

MENARIK

Aplikasi Pendapatan 50k sebulan, hanya pengguna android dan smartphone sahaja Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER Tanpa Perlu Membawa Kereta
Terhad 500 org shj : Bacaan digital Xpresi.org, Percuma ( Maklumat Lanjut ) Kekosongan Upah Tugasan Menaip dan Memasukkan data dari Syarikat Terpilih ( Maklumat Lanjut )

27 COMMENTS

  1. Hi,sy bercita-cita mau jdi tentera udara sejak kecil dulu..sy lepasan spm 2016..bila permohonan dibuka ya..?bolehkah sy daftar dulu #jommasuktentera sebab sy ingin mohon pd tahun dpan 2018..boleh tak…

  2. Hi,sy bercita-cita mau jdi tentera udara sejak kecil dulu..sy lepasan spm 2016..bila permohonan dibuka ya..?bolehkah sy daftar dulu #jommasuktentera sebab sy ingin mohon pd tahun dpan 2018..boleh take..

  3. Assalamualaikum. Nak tanya yer. #jommasuktentera sya dah berjaya daftar.. Cuma bila nk buat pemohonan tu kluar macam ralat web.. Dan sya dah check status permohonan tapi tiada rekod dijumpai. Kenapa tu ye?

  4. Assalamualikum sy nak tanya pengambilan pajuruti lelaki 2017 dah buka .Tapi sy nk tanya utk perempuan pula bila tarikh dia

  5. assalammulaikum .. nak tanya bila dapat check #jommasuktentera bagi sesi 2017 .. saya ada check laman web tersebut tapi tak ada rekod .. sekarang dah masuk masuk bulan 3 . kenapa ya ?

  6. Assalamualaikum saya berminat dan bersemanggat bersedia menjadi perajurit tentera dan saya bersedia berkhidmat untuk negara dan satu nak tanya kalau tiada keputusan PMR-SPM boleh terima juga dan sebab saya tiada keputusan sekolah dan saya mahu masuk ketenteraan

  7. assalam saya dha cuba 3x masuk askar to tak lepas hanya d sebabkn keringgian kuran 1 inci . ada cara lain yg memboleh kan saya lulus ? . tempat nya 22rmd sri kinabatangan sandakan .

  8. Assalamualaikum. sy nak tanya sikit kalau saya x grad ataupun x dpt pnuh transkrip akhir boleh atau x untuk memohon bagi pegawai??Sy dah tamat pengajian tpi grad tahun depan

    • Kebiasannya bergantung pada sel pemilihan, mungkin ada sesuatu yang tidak memenuhi syarat kelayakan atau kaota pengambilan, boleh cuba hubungi pegambilan TLDM utk maklumat lanjut.

  9. nak tanya kalau nak masuk UPNM . tapi tak isi permohonan dalam UPU. dapat ke tak? hope anda dapat memberi respond yang cepat.

  10. macam mana nak buat rayuan untuk masuk upnm ye..kwn saya dah buat pilihan pertama dan kedua dalam upu tapi tak dapat tawaran masuk upnm..kenapa ya?

    • Saya berminat memasuki TDM tapi masalahnya kelulusan saya spm semuanya gagal, layak tak saya memohon saya amat minat dalam bidang kektenteraan ni lagi pun ayah saya bekas tentera dah pencen.

Apa Komen Anda :