Pengalaman dan kebenaran

Pengalaman merupakan sesuatu yang amat berharga, melalui pengalaman ia boleh menjadikan seseorang itu lebih matang dan berilmu pengetahuan. Pengalaman merupakan suatu yang berharga jika ia dilalui dengan penuh kebaikan dan usaha, tetapi ia boleh menjadi sesuatu yang pahit sekiranya ia tidak dilalui dengan baik serta penuh perkara yang negatif.

Kita mungkin boleh mencipta atau berusaha mencapai kemanisan dalam hidup, kita juga berupaya mencipta alatan yang boleh mengembirakan hati serta meningkatkan taraf hidup serta kemudahan kita.

Menarik :

Namun demikian bukan menjadi keupayaan kita untuk mencipta pengalaman. Semua pengalaman yang kita ada sekarang ini adalah hasil dari usaha kita selama ini. Mungkin ada antara mereka yang asik berbangga dengan pengalaman yang diadakan dan dibohongi. Hakikat sebenar , mereka akan menerima akibatnya sendiri kerana akibat dari kekurangan pengalaman termasuk tips, pantang larang serta undang-undang boleh membinasakan diri hingga mampu menimbulkan tekanan. Walau dengan apa cara sekalipun, pengalaman adalah tidak boleh direka oleh manusia, sebaliknya manusia perlu berusaha untuk mendapat pengalaman itu sendiri.

Apa Komen Anda :