Permohonan menyertai konstabel lelaki PDRM

Bagi sesiapa yang berminat menyertai Pasukan Polis Di raja Malaysia, permohonan dibuka mulai 27 febuari 2011..dan tarikh tutup permohonan pada 9/3/2011 bagi semenanjung Malaysia dan 14/3/2011 bagi sabah dan serawak.

Kelayakan :

  • Lulus Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan: dan
  • Kepujian dalam Bahasa Melayu termasuk ujian lisan pada peringkat SPM atau setaraf
  • Bagi yang mengikuti sijil terbuka SPM mestilah mendapat kepujian dalam 2 mata pelajaran termasuk Bahasa Melayu dan lulus 4 mata pelajaran lain dalam satu peperiksan atau 2 peperiksaan dalam tempoh tiga tahun berturut-turut.

Pemohon juga perlu memenuhi syarat fizikal yang ditetapkan

untuk maklumat penuh dan lebih tepat sila rujuk siaran iklan jawatan kosong PDRM

Atau lawati laman web PDRM

Jangan Ketinggalan, dapatkan update terbaru info kami percuma terus ke email anda, Masukkan Alamat email anda dibawah :

( Penting : Pendaftaran berjaya jika anda klik link pengesahan yang akan dihantar ke email anda nanti )

Majalah e- Xpresi


PEKERJA DI RUMAH DI PERLUKAN
Gaji Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan
Panduan Permohonan

About fiziesss
Seorang yang tak pernah kenal erti mengalah selagi masih berupaya untuk berusaha, minat untuk membantu setakat mampu. ( Pengguna perlu teliti Syarat dan Terma sebelum menggunakan xpresi , Hak cipta terpelihara, tidak dibenar mengulang cetak dengan apa cara sekalipun tanpa kebenaran bertulis penulis ) Saya dan xpresi.org tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan komen. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.

31 thoughts on “Permohonan menyertai konstabel lelaki PDRM

  1. saya ingn nk jdi polis……sya dpt 2 kepujia dan semua subjek dapat lulus…..

  2. sy nk musk pdm tapi mugkin hajat tidak kesampaianlah,sy dpt 3kredit
    & 2jujus,xleh tlg ke,,sy mohon xpernah dpt mugkin sbb kelayakn spm..tak kan sy nak repeat spm,.skrg sy bljr kt kolej komuniti,,yg dpt kredit bm.agama & pendidikna seni visual..umo 22tahun

  3. tolong sye. …sye berminat sangat sangat nak jadi polis….tapi saye bm kepujian agama kepujian n dua lulus…dan yang lain sume g…….boleh ke jd polis….tolong lah sye berminat sangat2 nk jd polis…..ini adalah cita cita saya….plzzzz brikan jawapan….

  4. saya dapat BM lulus.. BI LULUS atas. grafik computer Kepujian tinggi dan pendidikan seni visual kepujian dalam keputusan SPM..qualification yang saye dapat dalam SPM ni boleh memohon sebagai polis bantuan ?

  5. salam..sye nk brtanya tentang pegambilan polis 2012 bila?

  6. salam..saya nak tanya bilakah PDRM 2012 akan dibuka..?dan adakah sekiranya kita dalam perkhidmatan kita masih boleh sambung belajar..?

    • salam..untuk bila tu nanti jika ada maklumat sy akan cuba masukkan di xpresi..untuk sambung rasanya ada..mana2 jabatan pun mesti ada..cuma perlu ikut tatacara yg ditetapkan.. :)

  7. tumpang tnya .. klu spm sya sekadar lulus atas ..sya dpt d terima menyertai PDRM ??

  8. roland anak anthony says:

    ;-) saya berminat dalam anggota pdrm,

  9. salam,nk tanya…..bru ni bulan februari saya ada mohon polis….agak2nya berapa lama menunggu waktu menilai….TQ… :-)

    • Salam..huhu..ntahla hafizi..biasanya tunggu juga dalam 2 bln..tapi rasanya sebula pun dah dapat..cuba dapatkan kepastian dari rakan setemuduga haritu..kalau dah lama membisu tu maksudnya mungkin permohonan haritu tak diterima..

      • Assalammualaikum tuan, saya nak tanya ni pengambilan pdrm feabuari 2011 belom mengadakan apa2 langkah selanjut nya kan,saya punya kad telah d kembalikan dulu, sebelom 3 bulan dr tarih sya menghantar borang pdrm, yg mengatakan borang pemohonan saya skarang lagi dalam proses, apakah daya ada sdkit harapan buat menyertai pdrm

    • Saya pun tgah mengunggu skarang,tdak tau sampai bila, berdoa jak d trunkan rezeki buat jadi seorang polis

  10. asalamualaikum, sy nk tnya, bila tarikh pengambilan untuk tarikh 27 febuari 2011 yg lepas….?

  11. assalamualaikum..nak tnya kalau ukuran dada 79cm adakah permohonan dpat dpertimbangkan????

    • walaikumussalam..entahlah..sy xbleh jwb soalan tu..ia kne ikut betul2 peraturan yg ditetapkan..kalau kurang 2-3cm mungkin boleh cuba..apa2 bergantung pada penilai nanti…satu lg..faizal.pemohonan tu dah tutup la.. ; (

  12. Salam.
    Kelayakan utk menyertai polis mesti sihat tubuh badan kan tuan? Saya mempunyai sakit asma ketika demam sahaja. Adakah saya layak untuk memohon? tima kasih :pill: :sick: ?:-) :-)

    • Susah nak ckp..dalam polis syarat adalah ketat..lagipun dia bergantung pada keputusan pemeriksaan doktor..kalau pemeriksaan doktor lepas bemakna saudara adalah sesuai..

  13. assalamualaikum..sy nk tanya ni..sy bru ambil keputusan SPM..bila lg ada permohonan nk masuk polis?

  14. assalamualaikum…. nk tnya pengambilan untuk wanita xda ke???? bila?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

Makluman : TIDAK semua komen/pertanyaan akan dijawab oleh admin/staff xpresi, Kami sibuk dengan urusan pentadbiran, informasi dan pertanyaan khas lain. Walaubagaimanapun, komen/pertanyaan terpilih sahaja akan kami jawab atau dibuatkan penulisan khas. Kami amat berterima kasih jika anda turut sama menjawab/ berbincang dan membantu rakan lain.

PERINGATAN: Anda perlu memahami Syarat/ Terma kami dan Anda dilarang untuk memperkatakan tentang politik ataupun mempersenda cara hidup, individu, kaum mahupun agama lain. Bantulah diri, bantulah saudara anda, cintailah kedamaian, tingkatkan iman, bertindaklah dengan bijak serta bermuafakatlah demi kesejahteraan bersama.