Permohonan menyertai konstabel lelaki PDRM

33
8

Bagi sesiapa yang berminat menyertai Pasukan Polis Di raja Malaysia, permohonan dibuka mulai 27 febuari 2011..dan tarikh tutup permohonan pada 9/3/2011 bagi semenanjung Malaysia dan 14/3/2011 bagi sabah dan serawak.

Kelayakan :

  • Lulus Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan: dan
  • Kepujian dalam Bahasa Melayu termasuk ujian lisan pada peringkat SPM atau setaraf
  • Bagi yang mengikuti sijil terbuka SPM mestilah mendapat kepujian dalam 2 mata pelajaran termasuk Bahasa Melayu dan lulus 4 mata pelajaran lain dalam satu peperiksan atau 2 peperiksaan dalam tempoh tiga tahun berturut-turut.

Pemohon juga perlu memenuhi syarat fizikal yang ditetapkan

Baca Juga :  Permohonan Master Pendidikan UKM 2017

untuk maklumat penuh dan lebih tepat sila rujuk siaran iklan jawatan kosong PDRM

Atau lawati laman web PDRM

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

Dan

Jika ingin berkongsi Artikel Seperti Di atas..

Sertai Pertandingan Penulisan Kami

Hadiah Terkumpul Sehingga RM 100

Maklumat Lanjut

MENARIK

Aplikasi Pendapatan 50k sebulan, hanya pengguna android dan smartphone sahaja Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER Tanpa Perlu Membawa Kereta
Terhad 500 org shj : Bacaan digital Xpresi.org, Percuma ( Maklumat Lanjut ) Kekosongan Upah Tugasan Menaip dan Memasukkan data dari Syarikat Terpilih ( Maklumat Lanjut )

33 COMMENTS

  1. sy nk musk pdm tapi mugkin hajat tidak kesampaianlah,sy dpt 3kredit
    & 2jujus,xleh tlg ke,,sy mohon xpernah dpt mugkin sbb kelayakn spm..tak kan sy nak repeat spm,.skrg sy bljr kt kolej komuniti,,yg dpt kredit bm.agama & pendidikna seni visual..umo 22tahun

  2. tolong sye. …sye berminat sangat sangat nak jadi polis….tapi saye bm kepujian agama kepujian n dua lulus…dan yang lain sume g…….boleh ke jd polis….tolong lah sye berminat sangat2 nk jd polis…..ini adalah cita cita saya….plzzzz brikan jawapan….

  3. saya dapat BM lulus.. BI LULUS atas. grafik computer Kepujian tinggi dan pendidikan seni visual kepujian dalam keputusan SPM..qualification yang saye dapat dalam SPM ni boleh memohon sebagai polis bantuan ?

  4. salam..saya nak tanya bilakah PDRM 2012 akan dibuka..?dan adakah sekiranya kita dalam perkhidmatan kita masih boleh sambung belajar..?

    • salam..untuk bila tu nanti jika ada maklumat sy akan cuba masukkan di xpresi..untuk sambung rasanya ada..mana2 jabatan pun mesti ada..cuma perlu ikut tatacara yg ditetapkan.. 🙂

    • Salam..huhu..ntahla hafizi..biasanya tunggu juga dalam 2 bln..tapi rasanya sebula pun dah dapat..cuba dapatkan kepastian dari rakan setemuduga haritu..kalau dah lama membisu tu maksudnya mungkin permohonan haritu tak diterima..

      • Assalammualaikum tuan, saya nak tanya ni pengambilan pdrm feabuari 2011 belom mengadakan apa2 langkah selanjut nya kan,saya punya kad telah d kembalikan dulu, sebelom 3 bulan dr tarih sya menghantar borang pdrm, yg mengatakan borang pemohonan saya skarang lagi dalam proses, apakah daya ada sdkit harapan buat menyertai pdrm

    • walaikumussalam..entahlah..sy xbleh jwb soalan tu..ia kne ikut betul2 peraturan yg ditetapkan..kalau kurang 2-3cm mungkin boleh cuba..apa2 bergantung pada penilai nanti…satu lg..faizal.pemohonan tu dah tutup la.. ; (

  5. Salam.
    Kelayakan utk menyertai polis mesti sihat tubuh badan kan tuan? Saya mempunyai sakit asma ketika demam sahaja. Adakah saya layak untuk memohon? tima kasih :pill: :sick: ?:-) 🙂

    • Susah nak ckp..dalam polis syarat adalah ketat..lagipun dia bergantung pada keputusan pemeriksaan doktor..kalau pemeriksaan doktor lepas bemakna saudara adalah sesuai..

Apa Komen Anda :