Semakan Temuduga IKBN Ambilan Julai 2012

Hargai Kami, Kongsi Info Ini Pada Rakan Anda !
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Print this page
Print
IKBN

Info ringkas ini bagi memperingatkan pemohon IKBN untuk sesi Julai 2012, Semakan temuduga boleh dibuat kini dengan melawati portal Kementerian Belia dan sukan ataupun aplikasi semakan yang disediakan. Institut Kemahiran Belia Negara atau IKBN merupakan salah satu altenatif lain dalam bidang kemahiran untuk mendapatkan peluang melanjutkan pelajaran yang lebih tinggi melalui tahap-tahap pengajian yang disediakan. Selain itu, di IKBN pelajar akn dibekalkan dengan lebih kemahiran berbanding teori bagi membantu lepasan IKBN lebih mudah dan menyesuaikan diri dalam pasaran kerja.

Bagi yang sebelum ini telah memohon IKBN melalui online yang disediakan. Semakan boleh mula dibuat melalui sistem semakan IKBN ( Semakan Temuduga IKBN Julai 2012 ) 

Untuk membuat semakan, calon perlu memasukkan/menaip no kad pengenalan masing-masing tanpa ( – ) contoh 123456011234. Setelah memasukkan no kad pengenalan, bolehlah klik pada butang hantar untuk melihat panggilan temuduga secara online. Bagi yang tidak berjaya, kemungkinan ada lagi semakan lain atau permohonan lain akan datang. Hal ini kerana IKBN banyak membantu dalam memberikan peluang pendidikan kepada mereka yang betul-betul ingin berjaya.

Diharapkan ingatan bekenaan semakan Panggilan Temuduga IKBN bagi kemasukan sesi Julai 2012 ini membantu . Terima kasih.

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here