Aplikasi Android Percuma Untuk Belajar PT3, SPM dan STPM

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Hargai Kami, Share Pada Rakan Anda:

Dunia pendidikan kini lebih mudah dengan adanya teknologi. Adalah rugi sekiranya pelajar tidak mengambil manfaat terhadap kecanggihan serta kemudahan kini. Belajar dan mengulangkaji pelajaran kini juga lebih fleksibel dengan hanya ditangan anda melalui aplikasi android yang boleh diakses menerusi telefon pintar masing-masing. Satu perkongsian menarik dari rakan pelawat, mengenai satu aplikasi yang mempunyai fungsi-fungsi pembelajaran yang sangat membantu. Aplikasi dari Pro Academy banyak menghasilkan aplikasi android untuk peperiksaan penting seperti PT3, SPM dan STPM

Aplikasi Android Percuma

Aplikasi Android Percuma

Bagaimana mendapatkan Aplikasi Android Percuma ?

Sebenarnya tidak terlalu sukar dan ianya percuma setakat ini. Anda boleh terus ke Play Store pada android anda dan gunakan carian ProAcademy atau terus menaip SPM atau STPM yang anda mahukan. Aplikasi yang dipaparkan mungkin banyak, anda boleh pilih ikut kesesuaian anda dan untuk aplikasi dari proacademy namanya dipaparkan dibawah aplikasi yang anda pilih tersebut.

Setelah anda kenalpasti aplikasi yang sesuai, bolehlah anda muat turun ke telefon pintar anda.

Apa yang ada pada aplikasi?

Menurut pengalaman kami, aplikasi ini adalah baik kerana menyediakan banyak kemudahan seperti :

·        Soalan 6 tahun lepas

·        Paparan cepat untuk jawapan pada soalan yang dikehendaki

·        Jadual peperiksaan terkini

·        Serta banyak lagi fungsi yang akan ditambah

Jika dilihat melalui carian dari ProAcademy ini, aplikasi yang dikeluarkan secara berasingan untuk peperiksaan utama seperti :

·        UPSR

·        PT3

·        SPM

·        STPM

·        O-Lavel

Sebenarnya banyak lagi aplikasi pembelajaran yang disediakan di Play Store, anda hanya perlu taip sahaja di carian yang disediakan. Malangnya, kebanyakan pelajar lebih cenderung untuk install aplikasi permainan atau sosial berbanding pelajaran. Jika adapaun ianya jarang digunakan. Mungkin agak membosankan, tetapi ianya amat berharga untuk pencapaian diri. Tidak salah jika kita banyak berkorban untuk masa depan yang lebih baik. Selamat belajar dan jangan lupa untuk sentiasa berusaha dan berdoa. Pastikan anda buang tabiat buruk online tanpa faedah dan ubah untuk gunakan online untuk aktiviti berfaedah dan membina.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Teknik Jana Income RM 80- 500 Sehari dirumah( Maklumat Lanjut )
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x