Aplikasi E learning Untuk Kanak-Kanak Di Rumah

Hargai Kami, Share Pada Rakan Anda:

Melibatkan Otak Anak Anda: Aplikasi E learning Untuk Kanak-Kanak Di Rumah

Selama beberapa dekad terakhir, industri pendidikan telah mengalami transformasi besar. Dengan kedatangan aplikasi, pembelajaran menjadi mudah dicapai, yang menjadikannya lebih menarik bagi pelajar dari semua peringkat umur.

Aplikasi e learning untuk kanak-kanak dalam bidang pendidikan kini merapatkan jurang komunikasi antara bukan sahaja ibu bapa dan guru, tetapi juga anak-anak dan guru. Kanak-kanak penting untuk belajar.

Oleh kerana kanak-kanak menjadi lebih pintar dan pintar, ada keperluan untuk memperkenalkan kaedah dan kaedah pembelajaran lanjutan yang berbeza. Dalam artikel ini, mari kita jelaskan aplikasi pendidikan teratas untuk anak-anak.

  1. ClassDojo

ClassDojo adalah aplikasi¬† menarik e learning untuk kanak-kanak k dalam kategori ‘aplikasi pembelajaran kelas maya’. Aplikasi ini membolehkan ibu bapa, pelajar, dan guru berinteraksi antara satu sama lain. Sebagai contoh, pelajar dapat berkomunikasi dengan guru mereka mengenai keperluan pendidikan mereka, dan ibu bapa dapat mengikuti perkembangan anak-anak mereka;

ini menarik minat anak-anak, kerana mereka dapat memperoleh perhatian yang diperlukan untuk mendapatkan pendidikan yang lebih baik.

Aplikasi ini memperkaya pengalaman kelas tanpa menggantinya, dan pada masa yang sama ia memberikan peneguhan dan komunikasi positif di kalangan guru, pelajar, dan ibu bapa.

  1. Duolingo

Aplikasi E learning Untuk Kanak-Kanak Di RumahApabila anda mencari kaedah mudah untuk membuat anak anda belajar bahasa asing, Duolingo hadir sebagai salah satu pilihan terbaik. Aplikasi ini menawarkan pelajar pelbagai bahasa termasuk

bahasa Sepanyol, Belanda, Denmark, Perancis, Jerman, Itali, Ireland, dan juga bahasa Inggeris.

Benar-benar percuma untuk memuat turun dan menggunakan, Duolingo tidak mempunyai bayaran tersembunyi dan pembelian dalam aplikasi tetap menjadi pilihan. Selain itu, aplikasi ini sangat berkesan dan menyeronokkan.

  1. DragonBox
Info Tambahan :  Pendaftaran Murid Tahun 1 Sesi 2022/2023

Penuh dengan aktiviti yang menyeronokkan, siri DragonBox adalah permainan pendidikan yang mengajar asas Matematik menjadikan pembelajaran menyeronokkan dan menarik. Terdapat 5 aplikasi pembelajaran untuk belajar Matematik secara keseluruhan, termasuk aljabar dan geometri.

Sebilangan orang memandang serius Matematik; namun, Matematik dapat menyenangkan kanak-kanak sekiranya diajar pada usia muda dengan menggunakan konsep sederhana. Semua 5 permainan dalam aplikasi memerlukan pembayaran di muka tetapi tidak mempunyai caj pembelian dalam aplikasi.

  1. Quick Maths

Aplikasi ini juga bertujuan untuk membuat kanak-kanak mengenal nombor, menyampaikan kemahiran matematik umum pelajar di kelas 2 hingga 6. Quick Maths adalah pilihan terbaik untuk peningkatan diri dan meningkatkan kemahiran anak-anak untuk mengatasi kesukaran dan cabaran nombor. Aplikasi ini boleh didapati di App Store.

  1. Youtube Kids

Dibuat dan dikuratori secara eksklusif untuk kanak-kanak, Youtube Kids menawarkan video pendidikan dan kandungan hiburan untuk memberi inspirasi dan meningkatkan minda muda.

Ini adalah salah satu aplikasi pembelajaran terbaik untuk anak-anak di luar sana, kerana ia menawarkan cara mudah untuk menonton rancangan kegemaran mereka.

Lebih-lebih lagi, mereka dapat meneroka apa sahaja yang dapat menangkap imaginasi mereka. Aplikasi ini tersedia untuk penggunaan percuma, mudah dikendalikan, dan menawarkan video yang berorientasikan kanak-kanak dan keluarga.

  1. Science360
Info Tambahan :  Permohonan Bantuan IPT MAIWP KL

Ini adalah aplikasi yang dibuat oleh National Science Foundation. Ia dibuat secara eksklusif untuk pengguna tablet hanya untuk mempamerkan sains canggih, gambar berita kejuruteraan, dan video untuk anak-anak. Semua kandungan yang ada adalah sahih, berkualiti tinggi, dan dikemas kini setiap minggu. Kandungannya juga dihasilkan oleh NSF atau dikumpulkan dari saintis dan universiti di seluruh dunia.

  1. Crossword Puzzle

Alat yang hebat untuk kanak-kanak pintar, aplikasi ini menjamin keseronokan. Ia menyokong banyak aspek pembelajaran dan membantu anak-anak cemerlang di sekolah. Siapkan anak anda untuk berjaya dengan mendorong mereka untuk menggunakan aplikasi ini.

  1. Flow Free

Permainan teka-teki ini menarik untuk kedua-dua kanak-kanak dewasa. Terdapat 2,000 teka-teki yang tersedia secara percuma. Walau bagaimanapun, Terdapat juga pilihan pembelian tambahan untuk pek pengembangan.

  1. Spelling Stage

Aplikasi E learning Untuk Kanak-Kanak Di RumahKanak-kanak biasanya sukar untuk mengeja perkataan, tetapi dengan aplikasi ini, mereka mungkin berminat dalam latihan ejaan. Langganan berbayar menawarkan pelbagai perkataan untuk kumpulan umur yang berbeza, dari kanak-kanak prasekolah hingga dewasa.

  1. My Molecularium

Salah satu aplikasi pendidikan yang paling menghiburkan, My Molecularium direka supaya pelajar Sekolah Menengah dapat belajar dengan minda segar. Permainan yang menyeronokkan dalam aplikasi ini mendorong pelajar untuk memahami dan mempelajari konsep kimia dengan mudah berkaitan dengan struktur molekul, formula kimia, dan formula rangka.

 

 

 

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments