Egraduan Semakan Penempatan Guru 2016

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Hargai Kami, Share Pada Rakan Anda:
semakan penempatan guru

semakan penempatan guru

Mesti ada yang tertunggu-tunggu untuk buat semakan penempatan guru, egraduan merupakan laman web rasmi KPM dalam menguruskan penempatan guru baru. Egraduan merupakan modul bagi mempermudah urusan pendaftaran graduan lepasan Ijazah serta memudahkan urusan penempatan bersesuaian dengan kekosongan yang ada diseluruh Malaysia.

Semakan Penempatan guru 2016

Untuk kemasukan mac, egraduan dibuka untuk semakan bagi penempatan guru yang telahpun mengemaskini dan mendaftar sebelum ini. Pihak kami juga ada membuat sebaran semasa pendaftaran sebelum ini. Untuk kini, semakan dibuka untuk penempatan guru sekolah rendah dan juga menengah :

Semakan Penempatan Guru DG 41 Sekolah Menengah ( Maklumat lanjut )New

  • Tarikh Lapor diri 15 / 08/ 2016
  • Tarikh Semakan 8/ 08/ 2016

Semakan Penempatan Guru DG 41 Sekolah menengah ( maklumat lanjut )

  • Tarikh Penempatan : 01/03/2016
  • Tarikh Mula Semakan : 24/02/2016
  • Tarikh Tutup Semakan : 31/03/2016

Semakan Penempatan guru  DG 41 Sekolah rendah ( maklumat lanjut )

  • Tarikh Penempatan : 01/03/2016
  • Tarikh Mula Semakan : 23/02/2016
  • Tarikh Tutup Semakan : 23/03/2016

Mungkin ini yang ditunggu sekian lama bagi mereka yang lama tidak dipanggil selepas tamat pengajian. Ada juga yang masih baru dan juga bakal menghadapi dunia baru dalam pendidikan. Cabaran dunia pendidikan kini semestinya tidak sama dengan sebelum ini. Bidang perguruan kini lebih mencabar serta menguji segala aspek baik Jasmani, emosi, rohani dan intelek. Namun demikian, hanya mereka yang benar-benar mempunyai minat yang mendalam mampu menangkis segala rintangan dalam menjawat jawatan sebagai pendidik. Tahniah bagi yang Berjaya.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
6 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Haimi
Haimi
Guest
4 years ago

Terima kasih pada cikgu yg telah banyak membantu selama ni.

roslan
roslan
Guest
4 years ago

Tak dapat, kenapa ya? Sy juga graduan pendidikan.

Blah
Blah
Guest
4 years ago

Jadi cikgu goyang kaki, cuti pun banyak .. untung la.

Raim
Raim
Guest
Reply to  Blah
4 years ago

Aku tengok xlah mcm tu skali, main sedap je kau cakap.

fiziesss
Admin
Reply to  Blah
4 years ago

Lihat adalah lebih senang dari mengalaminya sendiri

kak mein
kak mein
Guest
4 years ago

Ye ke ni…seronoknya ada cg baru. Harap ramai yang datang. Penat ni..30 masa…

6
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x