Egraduan Semakan Penempatan Guru 2016

Hargai Kami, Kongsi Info Ini Pada Rakan Anda !
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
semakan penempatan guru
semakan penempatan guru

Mesti ada yang tertunggu-tunggu untuk buat semakan penempatan guru, egraduan merupakan laman web rasmi KPM dalam menguruskan penempatan guru baru. Egraduan merupakan modul bagi mempermudah urusan pendaftaran graduan lepasan Ijazah serta memudahkan urusan penempatan bersesuaian dengan kekosongan yang ada diseluruh Malaysia.

Semakan Penempatan guru 2016

Untuk kemasukan mac, egraduan dibuka untuk semakan bagi penempatan guru yang telahpun mengemaskini dan mendaftar sebelum ini. Pihak kami juga ada membuat sebaran semasa pendaftaran sebelum ini. Untuk kini, semakan dibuka untuk penempatan guru sekolah rendah dan juga menengah :

Semakan Penempatan Guru DG 41 Sekolah Menengah ( Maklumat lanjut )New

  • Tarikh Lapor diri 15 / 08/ 2016
  • Tarikh Semakan 8/ 08/ 2016

Semakan Penempatan Guru DG 41 Sekolah menengah ( maklumat lanjut )

  • Tarikh Penempatan : 01/03/2016
  • Tarikh Mula Semakan : 24/02/2016
  • Tarikh Tutup Semakan : 31/03/2016

Semakan Penempatan guru  DG 41 Sekolah rendah ( maklumat lanjut )

  • Tarikh Penempatan : 01/03/2016
  • Tarikh Mula Semakan : 23/02/2016
  • Tarikh Tutup Semakan : 23/03/2016

Mungkin ini yang ditunggu sekian lama bagi mereka yang lama tidak dipanggil selepas tamat pengajian. Ada juga yang masih baru dan juga bakal menghadapi dunia baru dalam pendidikan. Cabaran dunia pendidikan kini semestinya tidak sama dengan sebelum ini. Bidang perguruan kini lebih mencabar serta menguji segala aspek baik Jasmani, emosi, rohani dan intelek. Namun demikian, hanya mereka yang benar-benar mempunyai minat yang mendalam mampu menangkis segala rintangan dalam menjawat jawatan sebagai pendidik. Tahniah bagi yang Berjaya.

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

6
Komen/ Pertanyaan Anda?

avatar
4 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
fiziesssHaimiroslanRaimBlah Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Haimi
Guest
Haimi

Terima kasih pada cikgu yg telah banyak membantu selama ni.

roslan
Guest
roslan

Tak dapat, kenapa ya? Sy juga graduan pendidikan.

Blah
Guest
Blah

Jadi cikgu goyang kaki, cuti pun banyak .. untung la.

Raim
Guest
Raim

Aku tengok xlah mcm tu skali, main sedap je kau cakap.

fiziesss
Admin

Lihat adalah lebih senang dari mengalaminya sendiri

kak mein
Guest
kak mein

Ye ke ni…seronoknya ada cg baru. Harap ramai yang datang. Penat ni..30 masa…