Ingat Semasa Berbelanja

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Hargai Kami, Share Pada Rakan Anda:

Hari ini sudah 22 Ramadhan.8 hari sahaja lagi umat Islam akan menunaikan ibadah puasa.Seperti biasa, saat-saat begini ramai yang sudah kalut membuat persiapan akhir untk menyambut Syawal.Pusat-pusat membeli belah kian di penuhi oleh orang ramai.
Namun harus di ingat dalam melakukan persiapan.Janganlah terlalu ‘over’ membuat persiapan.Berbelanja secara bijak.Janganlah mudah tertarik dengan tawaran diskaun yang di sediakan.Harus di ingat pada musim begini juga semua penjual akan menwarkan tawaran yang paling lumayan.Berbelanjalah mengikut keperluan kita dan bukan mengikut kehendak.Tawaran yang di berikan adalah untuk menguntungkan peniaga juga.
Seelok-eloknya lakukan perbandingan harga dan barulah membuat keputusan.Tidak bermakna barangan yang di letakkan tanda ‘Best Buy’ dan ‘Low Price’ adalah yang terbaik untuk di beli.Berhati-hati dengan tanda harga pada barangan.Jangan mudah rambang mata.
Jadi bagi mereka yang merancang untuk membuat persiapan dia saat-saat akhir,berbelanjalah dengan bijak.Jangan sampai ada pembaziran walau raya Aidilfitri setahun sekali.Bersedehanalah kita.Ingat masih ramai lagi yang orang yang lebih susah.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x