Jom Masuk Tentera Pengambilan Tentera 2016/ 2017

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Hargai Kami, Share Pada Rakan Anda:
Pengambilan Tentera

Pengambilan Tentera

Bagi yang berminat untuk menceburi bidang tentera, Pengambilan Tentera menerusi Jom Masuk Tentera telahpun dibuka untuk permohonan. Permohonan tentera ini melalui pelbagai tapisan termasuk ujian fizikal dan mengikut syarat-syarat yang ketat. Mengikut maklumat yang kami terima, permohonan boleh menggunakan 2 cara iaitu melalui UPNM ( lepasan SPM ) dan Melalui aplikasi  Jom Masuk Tentera ( Lepasan Ijazah Sarjana Muda )

Update : Pengambilan Tentera TUDM Sesi 2018 ( maklumat lanjut )

Pengambilan Tentera UPNM

Universiti Pertahanan Nasional Malaysa UPNM juga ada membuka permohonan kepada yang berminat memasuki tentera. Permohonan ini terbuka kepada lepasan SPM dan permohonan perlu melalui aplikasi Permohonan UPU yang dibuka kini. Permohonan perlulah melalui www.upu.mohe.gov.my dengan membuat pilihan ke UPNM dalam pilihan-pilihan yang diminta. Sekiranya diterima, tapisan akan dibuat untuk memastikan anda benar-benar layak.

Mohon Jom Masuk Tentera

Bagi lepasan Ijazah Sarjana Muda dari mana-mana IPTA juga boleh memohon memasuki tentera. Permohonan boleh dibuart dengan mendaftar terlebih dahulu di aplikasi yang disediakan di http://www.mafhq.mil.my/JOMMASUKTENTERA . Jika anda mempunyai Ijazah Sarjana Muda dari apa jua universiti dan bidang boleh untuk memohon tetapi perlu juga melepasi syarat fizikal dan syarat lain yang akan dibuat selepas permohonan. Kebiasaanya calon akan dihubungi untuk panggilan sesi temuduga atau ujian.

Maklumat lanjut

Untuk maklumat lanjut berkaitan permohonan UPNM dan permohonan melalui Jom Masuk tentera bolehlah dibaca melalui pautan yang disediakan dibawah :

Diharapkan keberanian yang ada dlm diri diteruskan dan dapat disalurkan dengan baik untuk mempertahankan negara.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
29 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Shera
Shera
Guest
2 years ago

Slm , nk tnye ni klu brat bdan prempuan lbih 45kg xpe ke,bb brt sye 49kg
#jommasuktenterA

Nizam
Nizam
Guest
2 years ago

Sy ada pmr sahaja,layak atau tidak…?

Michael Nick
Michael Nick
Guest
3 years ago

Hi,sy bercita-cita mau jdi tentera udara sejak kecil dulu..sy lepasan spm 2016..bila permohonan dibuka ya..?bolehkah sy daftar dulu #jommasuktentera sebab sy ingin mohon pd tahun dpan 2018..boleh tak…

Michael Nick
Michael Nick
Guest
3 years ago

Hi,sy bercita-cita mau jdi tentera udara sejak kecil dulu..sy lepasan spm 2016..bila permohonan dibuka ya..?bolehkah sy daftar dulu #jommasuktentera sebab sy ingin mohon pd tahun dpan 2018..boleh take..

tengku azula
tengku azula
Guest
3 years ago

Assalamualaikum. Nak tanya yer. #jommasuktentera sya dah berjaya daftar.. Cuma bila nk buat pemohonan tu kluar macam ralat web.. Dan sya dah check status permohonan tapi tiada rekod dijumpai. Kenapa tu ye?

Nur annissah
Nur annissah
Guest
3 years ago

Saya. Nak tnya bila pulak pengambilan parajurit tentera darat perumpuan ?

Norashikin
Norashikin
Guest
3 years ago

Assalamualikum sy nak tanya pengambilan pajuruti lelaki 2017 dah buka .Tapi sy nk tanya utk perempuan pula bila tarikh dia

mohamad safuan
mohamad safuan
Guest
3 years ago

sy da pmr ja..blh ka mintk

muhd iskandar bin mohd firdaus
muhd iskandar bin mohd firdaus
Guest
3 years ago

assalammulaikum .. nak tanya bila dapat check #jommasuktentera bagi sesi 2017 .. saya ada check laman web tersebut tapi tak ada rekod .. sekarang dah masuk masuk bulan 3 . kenapa ya ?

Zulazri
Zulazri
Guest
3 years ago

Assalamualaikum saya nak tanya pengambilan askar untuk sesi 2017 akan dibuka bila

MOHD IR SIDDIQ BIN ABDUL GHANI
MOHD IR SIDDIQ BIN ABDUL GHANI
Guest
3 years ago

Assalamualaikum saya berminat dan bersemanggat bersedia menjadi perajurit tentera dan saya bersedia berkhidmat untuk negara dan satu nak tanya kalau tiada keputusan PMR-SPM boleh terima juga dan sebab saya tiada keputusan sekolah dan saya mahu masuk ketenteraan

m faizul
m faizul
Guest
3 years ago

assalam saya dha cuba 3x masuk askar to tak lepas hanya d sebabkn keringgian kuran 1 inci . ada cara lain yg memboleh kan saya lulus ? . tempat nya 22rmd sri kinabatangan sandakan .

jamal
jamal
Guest
3 years ago

Sya berminat sngat nak msuk tentera darat,tapi klo cda kepujian spm layak ke tu.?

eljonz
eljonz
Guest
3 years ago

saya nak masuk bgi pengambilan sesi 2017..

MUHAMMAD ZAMRI BIN MOKHTAR ALI
Reply to  eljonz
3 years ago

saya nak masuk sesi 2017

zan
zan
Guest
3 years ago

Assalamualaikum. sy nak tanya sikit kalau saya x grad ataupun x dpt pnuh transkrip akhir boleh atau x untuk memohon bagi pegawai??Sy dah tamat pengajian tpi grad tahun depan

fiziesss
Admin
Reply to  zan
3 years ago

Walaikumussalam..perlu ada bukti ijazah..utk penilaian pihak mereka..

fadzlie
fadzlie
Guest
3 years ago

sya dah lulus ujian fizikal utk tldm tapi tiada respon hingga sekarang

fiziesss
Admin
Reply to  fadzlie
3 years ago

Kebiasannya bergantung pada sel pemilihan, mungkin ada sesuatu yang tidak memenuhi syarat kelayakan atau kaota pengambilan, boleh cuba hubungi pegambilan TLDM utk maklumat lanjut.

aidalaila binti arsad
aidalaila binti arsad
Guest
3 years ago

Assalamualaikum, sy berminat nak masuk tentera… tapi, umur sy masih boleh tak ni? 🙂 🙂 🙂

angahnor
angahnor
Guest
4 years ago

apakah gred markah untuk dalam SPM a.agi memasuki TDM untuk tahun 2017?

syida
syida
Guest
4 years ago

bila semakan pemilihan jom masuk tentera boleh dibuat?

md ikman
md ikman
Guest
4 years ago

kenapa kalau daftar #jommasuktentera tak boleh? saya dah cuba tapi tak dapat

fiziesss
Admin
Reply to  md ikman
4 years ago

Mungkin tamat tempoh.

MOHAMMAD ZUKARNAI BIN KAMALUDIN
MOHAMMAD ZUKARNAI BIN KAMALUDIN
Guest
4 years ago

Sy nak masuk tentera darat….Boleh tak

fiziesss
Admin
Reply to  MOHAMMAD ZUKARNAI BIN KAMALUDIN
4 years ago

Boleh..tapi kne tunggu permohonan dibuka..selalu kne jenguk webnya..syarat2 n ujian fizikal kne lulus..

mahfuud hansam
mahfuud hansam
Guest
4 years ago

nak tanya kalau nak masuk UPNM . tapi tak isi permohonan dalam UPU. dapat ke tak? hope anda dapat memberi respond yang cepat.

nfitri
nfitri
Guest
4 years ago

macam mana nak buat rayuan untuk masuk upnm ye..kwn saya dah buat pilihan pertama dan kedua dalam upu tapi tak dapat tawaran masuk upnm..kenapa ya?

Mohd Asli
Mohd Asli
Guest
Reply to  nfitri
3 years ago

Saya berminat memasuki TDM tapi masalahnya kelulusan saya spm semuanya gagal, layak tak saya memohon saya amat minat dalam bidang kektenteraan ni lagi pun ayah saya bekas tentera dah pencen.

29
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x