Jom Masuk Tentera Pengambilan Tentera 2016/ 2017

Hargai Kami, Kongsi Info Ini Pada Rakan Anda !
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Pengambilan Tentera
Pengambilan Tentera

Bagi yang berminat untuk menceburi bidang tentera, Pengambilan Tentera menerusi Jom Masuk Tentera telahpun dibuka untuk permohonan. Permohonan tentera ini melalui pelbagai tapisan termasuk ujian fizikal dan mengikut syarat-syarat yang ketat. Mengikut maklumat yang kami terima, permohonan boleh menggunakan 2 cara iaitu melalui UPNM ( lepasan SPM ) dan Melalui aplikasi  Jom Masuk Tentera ( Lepasan Ijazah Sarjana Muda )

Update : Pengambilan Tentera TUDM Sesi 2018 ( maklumat lanjut )

Pengambilan Tentera UPNM

Universiti Pertahanan Nasional Malaysa UPNM juga ada membuka permohonan kepada yang berminat memasuki tentera. Permohonan ini terbuka kepada lepasan SPM dan permohonan perlu melalui aplikasi Permohonan UPU yang dibuka kini. Permohonan perlulah melalui www.upu.mohe.gov.my dengan membuat pilihan ke UPNM dalam pilihan-pilihan yang diminta. Sekiranya diterima, tapisan akan dibuat untuk memastikan anda benar-benar layak.

Mohon Jom Masuk Tentera

Bagi lepasan Ijazah Sarjana Muda dari mana-mana IPTA juga boleh memohon memasuki tentera. Permohonan boleh dibuart dengan mendaftar terlebih dahulu di aplikasi yang disediakan di http://www.mafhq.mil.my/JOMMASUKTENTERA . Jika anda mempunyai Ijazah Sarjana Muda dari apa jua universiti dan bidang boleh untuk memohon tetapi perlu juga melepasi syarat fizikal dan syarat lain yang akan dibuat selepas permohonan. Kebiasaanya calon akan dihubungi untuk panggilan sesi temuduga atau ujian.

Maklumat lanjut

Untuk maklumat lanjut berkaitan permohonan UPNM dan permohonan melalui Jom Masuk tentera bolehlah dibaca melalui pautan yang disediakan dibawah :

Diharapkan keberanian yang ada dlm diri diteruskan dan dapat disalurkan dengan baik untuk mempertahankan negara.

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

29
Komen/ Pertanyaan Anda?

avatar
23 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
25 Comment authors
SheraNizamMichael Nicktengku azulaMohd Asli Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Shera
Guest
Shera

Slm , nk tnye ni klu brat bdan prempuan lbih 45kg xpe ke,bb brt sye 49kg
#jommasuktenterA

Nizam
Guest
Nizam

Sy ada pmr sahaja,layak atau tidak…?

Michael Nick
Guest
Michael Nick

Hi,sy bercita-cita mau jdi tentera udara sejak kecil dulu..sy lepasan spm 2016..bila permohonan dibuka ya..?bolehkah sy daftar dulu #jommasuktentera sebab sy ingin mohon pd tahun dpan 2018..boleh tak…

Michael Nick
Guest
Michael Nick

Hi,sy bercita-cita mau jdi tentera udara sejak kecil dulu..sy lepasan spm 2016..bila permohonan dibuka ya..?bolehkah sy daftar dulu #jommasuktentera sebab sy ingin mohon pd tahun dpan 2018..boleh take..

tengku azula
Guest
tengku azula

Assalamualaikum. Nak tanya yer. #jommasuktentera sya dah berjaya daftar.. Cuma bila nk buat pemohonan tu kluar macam ralat web.. Dan sya dah check status permohonan tapi tiada rekod dijumpai. Kenapa tu ye?

Nur annissah
Guest
Nur annissah

Saya. Nak tnya bila pulak pengambilan parajurit tentera darat perumpuan ?

Norashikin
Guest
Norashikin

Assalamualikum sy nak tanya pengambilan pajuruti lelaki 2017 dah buka .Tapi sy nk tanya utk perempuan pula bila tarikh dia

mohamad safuan
Guest
mohamad safuan

sy da pmr ja..blh ka mintk

muhd iskandar bin mohd firdaus
Guest
muhd iskandar bin mohd firdaus

assalammulaikum .. nak tanya bila dapat check #jommasuktentera bagi sesi 2017 .. saya ada check laman web tersebut tapi tak ada rekod .. sekarang dah masuk masuk bulan 3 . kenapa ya ?

Zulazri
Guest
Zulazri

Assalamualaikum saya nak tanya pengambilan askar untuk sesi 2017 akan dibuka bila

MOHD IR SIDDIQ BIN ABDUL GHANI
Guest
MOHD IR SIDDIQ BIN ABDUL GHANI

Assalamualaikum saya berminat dan bersemanggat bersedia menjadi perajurit tentera dan saya bersedia berkhidmat untuk negara dan satu nak tanya kalau tiada keputusan PMR-SPM boleh terima juga dan sebab saya tiada keputusan sekolah dan saya mahu masuk ketenteraan

m faizul
Guest
m faizul

assalam saya dha cuba 3x masuk askar to tak lepas hanya d sebabkn keringgian kuran 1 inci . ada cara lain yg memboleh kan saya lulus ? . tempat nya 22rmd sri kinabatangan sandakan .

jamal
Guest
jamal

Sya berminat sngat nak msuk tentera darat,tapi klo cda kepujian spm layak ke tu.?

eljonz
Guest
eljonz

saya nak masuk bgi pengambilan sesi 2017..

MUHAMMAD ZAMRI BIN MOKHTAR ALI
Guest

saya nak masuk sesi 2017

zan
Guest
zan

Assalamualaikum. sy nak tanya sikit kalau saya x grad ataupun x dpt pnuh transkrip akhir boleh atau x untuk memohon bagi pegawai??Sy dah tamat pengajian tpi grad tahun depan

fiziesss
Admin

Walaikumussalam..perlu ada bukti ijazah..utk penilaian pihak mereka..

fadzlie
Guest
fadzlie

sya dah lulus ujian fizikal utk tldm tapi tiada respon hingga sekarang

fiziesss
Admin

Kebiasannya bergantung pada sel pemilihan, mungkin ada sesuatu yang tidak memenuhi syarat kelayakan atau kaota pengambilan, boleh cuba hubungi pegambilan TLDM utk maklumat lanjut.

aidalaila binti arsad
Guest
aidalaila binti arsad

Assalamualaikum, sy berminat nak masuk tentera… tapi, umur sy masih boleh tak ni? 🙂 🙂 🙂

angahnor
Guest
angahnor

apakah gred markah untuk dalam SPM a.agi memasuki TDM untuk tahun 2017?

syida
Guest
syida

bila semakan pemilihan jom masuk tentera boleh dibuat?

md ikman
Guest
md ikman

kenapa kalau daftar #jommasuktentera tak boleh? saya dah cuba tapi tak dapat

fiziesss
Admin

Mungkin tamat tempoh.

MOHAMMAD ZUKARNAI BIN KAMALUDIN
Guest
MOHAMMAD ZUKARNAI BIN KAMALUDIN

Sy nak masuk tentera darat….Boleh tak

fiziesss
Admin

Boleh..tapi kne tunggu permohonan dibuka..selalu kne jenguk webnya..syarat2 n ujian fizikal kne lulus..

mahfuud hansam
Guest
mahfuud hansam

nak tanya kalau nak masuk UPNM . tapi tak isi permohonan dalam UPU. dapat ke tak? hope anda dapat memberi respond yang cepat.

nfitri
Guest
nfitri

macam mana nak buat rayuan untuk masuk upnm ye..kwn saya dah buat pilihan pertama dan kedua dalam upu tapi tak dapat tawaran masuk upnm..kenapa ya?

Mohd Asli
Guest
Mohd Asli

Saya berminat memasuki TDM tapi masalahnya kelulusan saya spm semuanya gagal, layak tak saya memohon saya amat minat dalam bidang kektenteraan ni lagi pun ayah saya bekas tentera dah pencen.