Lawatan Muzium Marin UMS

2
5

Cuba teka apa yang ada kat Muzium Marin UMS tu???

Pandangan Menarik di Muzium Marin UMS

Tepat sekali..10 markah, bunyinya dah Marin..sudah tentu ada banyak ikan..haha..bukan ikan sahaja, penyu, batu karang, kuda laut dan macam-macam lagi spesis ikan yang ada..cantik..sejuk bila masuk sana..

Ada banyak lagi ikan warna warni disini

Sebenarnya ada banyak lagi ikan disini, sangat mendamaikan bila datang sini. Macam mana nak pergi? tempatnya adalah di Universiti Malaysia Sabah, melalui pintu masuk tu cubalah tanya pakcik pengawal keselamatannya. Muzium ini dibuka dari jam 9pagi. Semua Β boleh masuk sini.. Bayaran? taklah mahalpun, kalau rasa dah dewasa kne la bayar RM 5..tetapi kalau rasa diri tu kanak2 atau pelajar sekolah bayarannya RM 3 shj..Kalau jiwa kanak2 tetapi dewasa, tetap kena bayar RM 5 yer..

 

Mamat ni pun ada masuk jugak..

Bagi bayi yang bukan kategori kanak2 tidak dikenakan sebarang caj, melainkan jika bayi tu nak bayar sendiri..

Si cilik ni pun ade???pssttt..masuk free je ni..

kat sini ada banyak bahagian pameran yang mana setiap pameran tu ada tank2 dia tersendiri..yang paling menarik 4 tank tu iaitu tank yang berisi ikan perhiasan yang kecil2, ikan yang sederhana besar, tank berisi kuda laut dan yang paling best tank yang berisi ikan2 besar mungkin sebesar seorang manusia..

 

Ini yang kecik dan manja je ni..kalau yang lagi besar ada..tapi jual mahal la plak..segan bergambar..

Penginapan dicadangkan :


 

 

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

Panduan Percuma, Teknik Pendapatan Sampingan 4-5 angka Sebulan 

2 COMMENTS

Apa Komen Anda :