Perjalanan ke Ranau

Hargai Kami, Share Pada Rakan Anda:

Malam ni entah apa tiba-tiba rasa rajin pulak untuk kongsi pengalaman bercuti di Ranau, Kebetulan untuk mengisi kategori diari Abe G ni, Saje nak meriahkan lagi xpresi ni dengan gambar-gambar..Pada kawan-kawan, mungkin ada yang dah pergi tempat ni, tapi mungkin gambar yang kita ambil berlainan..hehe..tak same…

Perjalanan ke Ranau 1

Salah satu tempat berhenti, Kundasang

Kalau dari Kota Kinabalu, bawa kereta dalam 60km/j ( pelahannye..) Hati2 di jalan raya lah…pejalanan nya lebih kurang 30minit kot..ada la berhenti kat tempat atas tu..sempat la posing..tapi gambar yg atas tu je yg boleh tunjuk..hehe..kalau tak silap saya la tempat kereta saya berhenti ni dekat perhentian restoran yang dah tutup, ia macam tempat berehat, kira RnR la…tapi sayang kedai tu tutup, tak dapat la nak makan…Tapi yang bestnya dari tempat ni jugak sy dapat lihat air terjun yang betul-betul tutun dari gunung Kinabalu..

Perjalanan ke Ranau 2

Salah satu Air terjun di Gunung Kinabalu

Macam mana?cantik kan?memang la cantik..ada banyak lagi gambar cantik yang saya ambil sbb sehari tu saya pergi pusing-pusing Ranau..Dalam sehari tu saya pergi  4 tempat, kundasang, Nabalu Park, Mensilau dan Kolam Air Panas Poring..Untuk cerita tempat lainnya tu nanti sy buat artikel lain yer..ape2 pun saya bersyukur dengan kenikmatan yang ada, dapat juga saya mengecapi keindahan alam ni..

Penginapan dicadangkan :


Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments