Permohonan Biasiswa Bank Negara Malaysia ( BNM ) 2013

Hargai Kami, Kongsi Info Ini Pada Rakan Anda !
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Print this page
Print
Bank Negara Malaysia

Info ringkas ini bagi memaklumkan satu permohonan biasiswa dibuka untuk pengajian pra-universiti, ijazah pertama dan pasca siswazah. Pemohon perlulah memenuhi syarat yang dinyatakan dan perlu mengisi borang permohonan di Portal Rasmi Bank Negara Malaysia. Biasiswa ini adalah bagi sesi pengajian akademik 2013/2014.

Siapa yang Perlu Mohon?

Biasiswa pra-universiti

Biasiswa ini diberikan kepada lepasan SPM 2012, terbahagi kepada 2 jenis iaitu Biasiswa Kijang Emas dan biasiswa Kijang. Biasiswa Kijang Emas diberikan kepada pelajar terbaik SPM 2012 dan penerima biasiswa ini diberikan kebebasan untuk menentukan bidang yang ingin diambil dalam pengajian di mana-mana universiti.

Biasiswa IJazah Pertama

Biasiswa ini diberi kepada calon yang layak melanjutkan pelajaran atau sedang belajar di peringkat ijazah pertama di university utama dalam atau luar Negara.

Biasiswa Ijazah lanjutan/ PHD

Ijazah ini pula dikhususkan kepada calon yang mengambil ijazah lanjutan dan juga PHD.

Cara memohon

Untuk membuat permohonan adalah dengan mengisi permohonan ( Klik sini ) dan adalah lebih baik meneliti dahulu syarat dan kelayaka yang dinyatakan. Tarikh tutup permohonan adalah pada 27 Mac 2013.

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here