Permohonan menyertai konstabel lelaki PDRM

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Hargai Kami, Share Pada Rakan Anda:

Bagi sesiapa yang berminat menyertai Pasukan Polis Di raja Malaysia, permohonan dibuka mulai 27 febuari 2011..dan tarikh tutup permohonan pada 9/3/2011 bagi semenanjung Malaysia dan 14/3/2011 bagi sabah dan serawak.

Kelayakan :

  • Lulus Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan: dan
  • Kepujian dalam Bahasa Melayu termasuk ujian lisan pada peringkat SPM atau setaraf
  • Bagi yang mengikuti sijil terbuka SPM mestilah mendapat kepujian dalam 2 mata pelajaran termasuk Bahasa Melayu dan lulus 4 mata pelajaran lain dalam satu peperiksan atau 2 peperiksaan dalam tempoh tiga tahun berturut-turut.

Pemohon juga perlu memenuhi syarat fizikal yang ditetapkan

untuk maklumat penuh dan lebih tepat sila rujuk siaran iklan jawatan kosong PDRM

Atau lawati laman web PDRM

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
33 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jiejie
Jiejie
Guest
4 years ago

Sya ni betul2 berminat mahu memakai baju seragam polis . kalau spm matematik tidak kredit ble ka ?

arifin
arifin
Guest
4 years ago

Spm bm lulus seni kpujian
Ada sjil askar wataniah boleh dapat tak?

kartik
kartik
Guest
7 years ago

saya ingn nk jdi polis……sya dpt 2 kepujia dan semua subjek dapat lulus…..

yahya
yahya
Guest
8 years ago

sy nk musk pdm tapi mugkin hajat tidak kesampaianlah,sy dpt 3kredit
& 2jujus,xleh tlg ke,,sy mohon xpernah dpt mugkin sbb kelayakn spm..tak kan sy nak repeat spm,.skrg sy bljr kt kolej komuniti,,yg dpt kredit bm.agama & pendidikna seni visual..umo 22tahun

munir bin mohamed abdullah
Guest
8 years ago

tolong sye. …sye berminat sangat sangat nak jadi polis….tapi saye bm kepujian agama kepujian n dua lulus…dan yang lain sume g…….boleh ke jd polis….tolong lah sye berminat sangat2 nk jd polis…..ini adalah cita cita saya….plzzzz brikan jawapan….

QStaff1
Editor
Reply to  munir bin mohamed abdullah
8 years ago

2 lulus tu apa? ada sejarah dan matematik tak? BI pula kna lulus..

Lawrence
Lawrence
Guest
8 years ago

saya dapat BM lulus.. BI LULUS atas. grafik computer Kepujian tinggi dan pendidikan seni visual kepujian dalam keputusan SPM..qualification yang saye dapat dalam SPM ni boleh memohon sebagai polis bantuan ?

ridzuan
Guest
8 years ago

salam..sye nk brtanya tentang pegambilan polis 2012 bila?

QStaff1
Editor
Reply to  ridzuan
8 years ago

Salam, setakat ini masih belum ada apa2 berita..Kemungkinan dan kebiasanya bulan 2.. apa2 pun kita tunggu iklannya..nanti kami akan sebarkan.. 🙂

tarmizee
tarmizee
Guest
8 years ago

salam..saya nak tanya bilakah PDRM 2012 akan dibuka..?dan adakah sekiranya kita dalam perkhidmatan kita masih boleh sambung belajar..?

chrisdays
Guest
8 years ago

tumpang tnya .. klu spm sya sekadar lulus atas ..sya dpt d terima menyertai PDRM ??

roland anak anthony
roland anak anthony
Guest
9 years ago

😉 saya berminat dalam anggota pdrm,

syech indra
syech indra
Guest
Reply to  roland anak anthony
8 years ago

Bila pdrm buat kptusan pengambilan nya pda tahun 2011/2012 tok, mun sapa2 dah dpat kptusan tolong info k

hafizi
Guest
9 years ago

salam,nk tanya…..bru ni bulan februari saya ada mohon polis….agak2nya berapa lama menunggu waktu menilai….TQ… 🙂

syech indra
syech indra
Guest
Reply to  fiziesss
8 years ago

Assalammualaikum tuan, saya nak tanya ni pengambilan pdrm feabuari 2011 belom mengadakan apa2 langkah selanjut nya kan,saya punya kad telah d kembalikan dulu, sebelom 3 bulan dr tarih sya menghantar borang pdrm, yg mengatakan borang pemohonan saya skarang lagi dalam proses, apakah daya ada sdkit harapan buat menyertai pdrm

syech indra
syech indra
Guest
Reply to  hafizi
8 years ago

Saya pun tgah mengunggu skarang,tdak tau sampai bila, berdoa jak d trunkan rezeki buat jadi seorang polis

faridzul
Guest
9 years ago

asalamualaikum, sy nk tnya, bila tarikh pengambilan untuk tarikh 27 febuari 2011 yg lepas….?

faizal
Guest
9 years ago

assalamualaikum..nak tnya kalau ukuran dada 79cm adakah permohonan dpat dpertimbangkan????

afiq
afiq
Guest
9 years ago

Salam.
Kelayakan utk menyertai polis mesti sihat tubuh badan kan tuan? Saya mempunyai sakit asma ketika demam sahaja. Adakah saya layak untuk memohon? tima kasih :pill: :sick: ?:-) 🙂

saiful
saiful
Guest
9 years ago

assalamualaikum..sy nk tanya ni..sy bru ambil keputusan SPM..bila lg ada permohonan nk masuk polis?

ridzuan muhamad
ridzuan muhamad
Guest
Reply to  fiziesss
8 years ago

slm…bilakah temuduga polis 2012

kanz
kanz
Guest
9 years ago

assalamualaikum…. nk tnya pengambilan untuk wanita xda ke???? bila?

33
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x