Permohonan Polis PDRM 2012

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Hargai Kami, Share Pada Rakan Anda:
PDRM

Bagi yang berminat dan berkelayakan memohon, Polis Diraja Malaysia PDRM membuka permohonan bagi tahun 2012 kepada individu yang bersedia untuk berkhidmat untuk negara.

Untuk kemasukan kali ini, ia diuruskan oleh Suruhanjaya Pasukan Polis melalui portal rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia SPA.

Calon-calon hendaklah berumur tidak kurang 18 tahun dan tidak lebih daripada 28 tahun (PMR / SPM / STPM / Diploma / Ijazah Sarjana Muda / Sarjana) dan tidak lebih daripada 35 tahun (PhD) pada tarikh pendaftaran

 Jawatan yang ditawarkan

Untuk permohonan PDRM 2012, terdapat 4 kategori pangkat dibuka untuk permohonan iaitu :

  1. Inspektor Gred YA 13
  2. Sarjan Gred YA 5
  3. Konstabel Gred YA 1
  4. Konstabel Sokongan Gred YT 1

Untuk maklumat lebih tepat, klik pada pautan yang disertakan diatas untuk melihat infomasi gaji, syarat lantikan dan sebagainya.

 Cara memohon Polis ( PDRM 2012 )

Untuk memohon perlu menggunakan Borang Pendaftaran Pekerjaan Di Sektor Awam (SPA8i).

 Maklumat lanjut

Untuk maklumat lanjut permohonan Polis ( PDRM 2012 ) ini, anda digalakkan untuk terus merujuk ke Portal Rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia SPA.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
42 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
shrimila devi
shrimila devi
Guest
2 years ago

hi sir I am shrimila devi here actually I study for diploma in paramedic can I continue my work with sarjan or polis..tq how to apply because I apply ready at spai8 I never get any response tq..

Puva
Puva
Guest
3 years ago

Untuk pengambilan 2017 Bila

sharifah norshahera
Guest
5 years ago

salam kalau mahu masuk polis kan ? Kalau tiada pmr tapi ada Spm boleh kau to masuk polis .. k salam

MOHAN
MOHAN
Guest
6 years ago

I don’t how to apply PDRM.

aniq
aniq
Guest
6 years ago

Sye nk brtnya klo xde spm layak ke memohon….

kameshwary
Guest
7 years ago

bile akn kluar permohonon sesi 2013

kameshwary
Guest
7 years ago

selamat sejahtera tuan/puan,
saya ingin nak masuk dalam…tapi i x tau care die..harap tuan/
puan akn reply 4 me

kameshwary
Guest
7 years ago

salam sejahtera encik/puan,
saya kameshwary sini..saya ingin nak masuk dalam polis
tp i tak tau cara die..ingin tuan/puan akan tolong saya

kameshwary
Guest
7 years ago

salam sejahtera encik/puan,
saya kameshwary sini..ingin nak masuk dalam polis..
saya belajar smpi spm..

khamarul
khamarul
Guest
7 years ago

salam 1 malaysia,,saya mohd khamarul mudin,asal dari sarawak.saya lepasan spm 2013.saya nk bertanya,bila tarikh temuduga terbuka polis disarawak?saya ingin tahu sngat2.sebab cita2 saya nk jdi polis sejak dari bangku sekolah lagi.saya berminat nk jdi anggota polis.tq.

hairul
hairul
Guest
7 years ago

slam, sya adalh sorg bekas anggota TLDM, skg berkhidmat sbg penguatkuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), berumur 28 tahun, sya berminat utk menyertai PDRM, sya telah mengisi borang permohonan di spa, boleh sya tahu bila tarikh pengambilan PDRM bagi sesi 2013. t.kasih

zulkifli aminul rashid
zulkifli aminul rashid
Guest
7 years ago

selamat sejahtera saya …………
saya zulkifli ingin tahu bila pengambilan PDRM ytahun 2013

Ridzwan
Ridzwan
Guest
7 years ago

salam..nk tnya bla tarikh pengambilan pegawai polis bagi sesi 2013..

sufian
sufian
Guest
7 years ago

salam..sy nk tanye..skrg ni sy masih berkhidmat sebagai anggota tentera diraja malaysia.dah 9 tahun.sy berminat nk join polis ni.blh ke sy masuk polis.mcm mane proses??

ad
ad
Guest
7 years ago

salam,saya bekas kapten tentera darat tetapi ada sijil spm je,pangkat apa yang saya boleh mohon dalam polis.tq

erry
Guest
7 years ago

Assalammualaikum.sye erry u mur 22 tahun.sye trlampau minat pd polis.tetapi sye hnye ade kelulusan pmr.spm sye krng mmuaskn.jd dsni sye ingin brtnye boley ke sye mohon polis mggunakn sjil pmr.bkn ape sye ingin ikut jejak abg2 sye.bntu sye sesiape yg sdi

QStaff1
Editor
Reply to  erry
7 years ago

rasanya tak boleh..baik ambil SPM diluar..lagipun kalau nak jadi polis bukan sahaja akademik, fizikal juga diambil kira..

pirabagar
pirabagar
Guest
7 years ago

Saya kelulusan ijasah.macam mana cara nak apply ketiga2 jawatan iaitu inspktr sarjan n konstable

ikasyg
ikasyg
Guest
7 years ago

skrg dh buka untuk untuk pengambilan PDRM….boleh la sume isi…ade rezeki insyaallah….:) Borang Pendaftaran Pekerjaan Di Sektor Awam (SPA8i).

sera iman
sera iman
Guest
Reply to  ikasyg
7 years ago

kl0 sper mohon thun lepas bler akan di pggl

noor azlina
Guest
7 years ago

saya nak tnya, syarat kelayakan bagi perempuan tuk msuk polis,dan bila tarikh pengambilan polis tahun 2013…
tq..

ridzuan
Guest
7 years ago

salam boleh saya tahu tarikh pengambilan bagi pegawai polis bagi tahun 2013. maklum balas amat dihargai. Terima kasih

QStaff1
Editor
Reply to  ridzuan
7 years ago

salam, cuba rujuk fan page kami..ada maklumat terkini pengambilan PDRM

ridzuan
Guest
7 years ago

salam jika mengunakan kelakan diploma, adakah sesi pergambilan dan induksinya sama sahaja .

QStaff1
Editor
Reply to  ridzuan
7 years ago

Sama, kini untuk jawatan inspektor perlukan ijazah..

rushishamuddin
rushishamuddin
Guest
7 years ago

Salam…
sy seorng tentera brumur 31thn dn msih brkhdmat. Soalan sy… bgaimanakah cara atau prosuder seorang tentera d serapkn/brtukar prkhidmatan dari tentera ke PDRM. Perlu tamat perkhidmatan dulu ataupn trus boleh d serapkan dlm prkhdmatan.. dan dimana boleh sy dptkn mklumat lnjut tntang prkara ni.. trima ksih atas prhatian…

QStaff1
Editor
Reply to  rushishamuddin
7 years ago

Salam, untuk bekas tentera ia ada kelebihan lain seperti latihan dan kenaikan pangkat. Pengambilan adalah seperti biasa, dimana iklan akan dikeluarkan nanti. dalam iklan tu nanti ada juga disebutkan pengambilan bekas tentera dan perlu dinyatakan nanti dalam permohonan status saudara. Bertukar dari tentera ke polis rasanya agak sukar. Pengambilan adalah bagi lepasan tentera yang tidak terlalu lanjut usianya.

zura
zura
Guest
7 years ago

Sy 20tahun untuk tahun 2012..
sy da mohon d SPA skali setiap tahun,xada fdbck yg sy dpt..
so skrg pmohonan utk polis wanita d bukak lg atau tidak?

QStaff1
Editor
Reply to  zura
7 years ago

Buat masa ni kami belum ada info, jika ada kami akan cuba sebarkan

nur syairah
nur syairah
Guest
7 years ago

salam..sy lepasan SPM.sangat berminat untuk menyertai anggota polis..result SPM sy juga baik,jadi sy nak tahu bila lagi pengambilan anggota polis ??bila borang akan dikeluarkan?TQ

QStaff2
Editor
Reply to  nur syairah
7 years ago

Salam, Setakat ini belum lagi dibuka, jika ada dibuka kami akan cuba sebarkan disini.

dan
dan
Guest
Reply to  QStaff2
7 years ago

tertunggu tk 2013..lau ad info..plz inform 2…

QStaff1
Editor
Reply to  dan
7 years ago

Cuba rujuk fan page kami.. ada maklumat terkini pengambilan PDRM

ambrose anak libau
ambrose anak libau
Guest
7 years ago

Kpd pdrm bkit amn bhgian pngmbilan..knapa sy blm mndpt pnggilan utuk ke pust latihan polis bg thun ni.sdgkn sy dh mmbuat medical checkup.sya msh trtunggu2 sehngga skarang.adakah latihan polis ada siri ke 2 atau tidak slpas siri ptma hbs?harap tuan dn puan dpt memprtimbangkan komen sya ni.sekian trima kasih.

QStaff2
Editor
Reply to  ambrose anak libau
7 years ago

Kalau dah terlalu lama tidak dibalas, kebiasaanya permohonan tidak diterima. cuba rujuk bahagian pegambilan PDRM.

nurshamimi farahin
nurshamimi farahin
Guest
7 years ago

salam…saya ingin memohon kemasukan polis….saya cuba untuk mendaftar di spa tapi malang nye akaun saya telah di gunakan,…harap ada bantuan untuk saya selesaikan masalah ini…terima kasih…

Rena
Rena
Guest
8 years ago

untuk lepasan STPM , apakah jawatan yang layak saya dapat ?

nur atiqah binti rusli
Guest
8 years ago

mcm mne saya nk mohon kemasukan polis??

QStaff2
Editor
Reply to  nur atiqah binti rusli
8 years ago

Sentiasa bersama kami untuk update terbaru setiap hari info kerjaya.

mohd.Amirul fiqri bin aling
mohd.Amirul fiqri bin aling
Guest
8 years ago

Kpd pdrm bkit amn..knapa sy blm mndpt pnggil utuk ke pust latihan polis bg thun ni.sdgkn sy dh mmbuat medical checkup.sya msh trtunggu2 sehngga skarang.harap tuan dn puan dpt memprtimbangkan komen sya ni.sekian trima kasih.

QStaff2
Editor
Reply to  mohd.Amirul fiqri bin aling
8 years ago

Terima Kasih kerana komen disini, pendapat kami ( Bukan kakitangan PDRM ) kadangkala setiap ujian dan perkara dalam proses permohonan adalah banyak kali ditapis, sekiranya terdapat sebarang masalah yang melanggar syarat terima permohonan, maka kebiasaanya ia akan tidak diterima walaupun tanpa sebarang apa2 makluman.

jerome james suani
jerome james suani
Guest
Reply to  QStaff2
7 years ago

Nak tumpang tanya bagi penerima surat REVIEW fizikal(KONSTABEL) April 2013 sudah di panggil ke pusat latihan?terima kasih .

42
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x