Punca pelajar gagal dalam peperiksaan.

Hargai Kami, Kongsi Info Ini Pada Rakan Anda !
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Print this page
Print

Pelajar selalu memandang remeh akan punca kegagalan pelajar dalam peperiksaan.Selalu mengatakan bahawa itu adalah ketentuanNya.Walhal,punca sebenar pelajar itu gagal adalh disebabkan sikap pelajar itu sendiri.

Suka menangguh merupakan satu sikap yang sering diamalkan oleh pelajar.Pelajar seringkali melakukan kerja last minute kerana sikap suka menangguh.Namun,segelintir pelajar sangat mengharapkan keputusan cemerlang dengan kerja yang dibuat walaupun kurang kesungguhan.

Baca Juga :  Pilih Antara Matrikulasi VS Asasi

Tidak fokus ketika guru mengajar juga merupakan punca pelajar gagal.Pelajar berbual kosong dan ada yang mengantuk ketika guru mengajar.Mungkin pada mulanya pelajar fokus namun separuh masa guru mengajar pelajar sudah mula melakukan kerja masing-masing.

Telefon bimbit bukanlah asing dalam kalangan remaja hari ini.Terutamanya pelajar yang berumur 12 tahun ke atas.Hampir separuh masa pelajar dihabiskan dengan melayan telefon bimbit dirumah mahupun disekolah.Pelajar tidak lagi sibuk dengan buku ditangan namun sebaliknya telefon menjadi perhatian.

Solusinya,pelajar haruslah peka dengan punca yang dikemukan.Bukan hanya melihat dan mendengar namun disertai dengan tindakan.

Baca Juga :  Apa Itu SPA Dan Cara Memohon SPA

 

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here