Semak Daftar Pemilih ( SPR )

Hargai Kami, Kongsi Info Ini Pada Rakan Anda !
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Print this page
Print

Info ringkas ini bagi memberikan maklumat am bekenaan mengundi. Sebelum mengundi perlulah semak dahulu daftar pemilih. Jika tidak daftar sebelum pergi mengundi pastinya anda tidak boleh mengundi nanti. Maklumat hari ini pastinya bukanlah bermotifkan politik atau apa sahaja, untuk info ini pihak kami hanya ingin mengajak sesiapa yang sudahpun cukup syarat mengundi daftar terlebih dahulu sebelum mengundi nanti.

Jika anda keliru samaada anda telahun mendaftar atau tidak, semakan daftar pemilih bolehlah dibuat. Untuk menyemak nama anda, anda boleh terus menyemaknya secara online di Aplikasi Semakan daftar Pemilih yang dibuat Suruhanjaya Pilihan Raya SPR.

Baca Juga :  Permohonan UPU 2018, Pemilihan Program Asasi IPTA

Bagaimana caranya?

Anda boleh terus ke Aplikasi yang disediakan ( KLIK SINI ) dan masukkan no kad pengenalan masing-masing untuk semak samaada anda telah mendaftar atau tidak.

Ataupun boleh membuat semakan secara SMS iaitu :

Semak SMS

Tunaikan tanggungjawab anda, pilihlah dengan penuh keikhlasan tanpa dipengaruhi mana-mana pihak. Kuasa memilih ditangan anda nanti.

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here