Semakan Keputusan Permohonan Sekolah Teknik dan Kolej Vokasional 2013

Hargai Kami, Kongsi Info Ini Pada Rakan Anda !
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Print this page
Print

Info ini bagi lepasan PMR yang memohon ke Sekolah Teknik dan Kolej Vokasional. Keputusan permohonan ke Sekolah Teknik dan Kolej Vokasi onal sudah mula boleh disemak mulai hari ini. Semakan dibuka secara online menerusi laman rasmi KPM dengan menggunakan nombor kad pengenalan atau angka giliran masing-masing.

Semakan Online Sekolah Teknik dan Kolej Vokasional

Untuk membuat semakan, pelajar perlulah ke ( aplikasi semakan kemasukan ke Sekolah Teknik dan Kolej Vokasional ) dan masukkan nombor kad pengenalan atau nombor angka giliran PMR sebelum ini. Selepas semakan dibuat, pelajar akan mengetahui keputusan samaada Berjaya atau tidak.

Baca Juga :  Permohonan KKTM, MJII dan IKM online 2018

Rayuan kemasukan

Sekiranya permohonan tidak Berjaya, pemohon boleh dikemukakan terus ke Kolej Vokasional dan Sekolah Menengah Teknik yang dipohon. Sekiranya terdapat kekosongan kemungkinan rayuan akan diterima.

Pemilihan ke bidang kemahiran juga merupakan satu keputusan yang baik sekiranya ada minat dan kemampuan. Ilmu kemahiran dan teknologi yang diperlolehi mampu meningkatkan taraf hidup sehingga menjadi golongan professional.

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

4 COMMENTS

  1. salam..sy cuba masuk web page aplikasi semakan kemasukan teknik vokasional seperti di atas, ttp page tersebut ‘error page’ n ‘page not found’..
    ingin check status permohonan adik saya yg apply kulinari di sg petani.
    terima kasih.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here