Senarai Website Untuk Mencari Jurnal Atau Tesis

Hargai Kami, Kongsi Info Ini Pada Rakan Anda !
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print

Buat para pelajar di luar sana mesti menggunakan Google Scholar bagi tujuan mencari jurnal. Taip sahaja terus dapat carian yang diinginkan. Tetapi kadangkala tidak lah semudah yang disangka-sangka. Selalunya apa apa di fikiran kita yang di luar kotak itulah yang susah untuk jumpai tajuk jurnal untuk menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah.

Post kali ini, kami akan menyenaraikan website atau laman sesawang yang berguna untuk anda apabila anda mencari jurnal atau tesis.

Academia.edu

Academia.edu adalah laman web rangkaian sosial komersil Amerika untuk ahli akademik. Laman web ini membolehkan penggunanya membuat profil, meng-upload kerja mereka, dan memilih kawasan yang menarik.

PQDT Open

PQDT Open menyediakan teks penuh disertasi akses terbuka dan tesis secara percuma. Penulis disertasi dan tesis ini telah memilih untuk menerbitkan sebagai akses terbuka dan membuat kajian mereka secara percuma di Web terbuka.

Open Access Theses and Dissertations: OATD

OATD bertujuan untuk menjadi sumber terbaik untuk mencari tesis dan dissertasi akses terbuka yang diterbitkan di seluruh dunia. Metadata (maklumat mengenai tesis) berasal dari lebih daripada 800 kolej, universiti, dan institusi penyelidikan.

JSTOR

JSTOR Ppda asalnya mengandungi isu-isu jurnal akademik yang telah didigitkan semula, kini juga termasuk buku-buku dan sumber-sumber utama lain, dan isu jurnal terkini. Ia menyediakan carian teks penuh hampir 2,000 jurnal.

Microsoft Academic Research

Microsoft Academic Search adalah projek penyelidikan dan enjin carian akademik yang bersara pada tahun 2012. Ia dilancarkan semula pada tahun 2016 sebagai Microsoft Academic.

Virtual Learning Resources Centre

Virtual Learning Resources Centre mempunyai beribu-ribu laman web akademik terbaik yang dipilih oleh para guru dan profesional perpustakaan di seluruh dunia, untuk memberikan kepada pelajar dan guru semasa, maklumat yang sah untuk sekolah.

p/s : Jangan lupa untuk Join kami di Telegram untuk lebih pantas menerima berita Kerja kosong atau permohonan lain seperti biasiswa. Join Telegram

Komen/ Pertanyaan Anda?

avatar
  Subscribe  
Notify of