Temuduga Khas Calon Guru Bagi KPLSPM Zon Pedalaman Sabah – Jun 2011

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Hargai Kami, Share Pada Rakan Anda:

Melalui satu surat siaran yang diterima dari Pejabat Pendidikan Daerah Kudat, Satu tawaran dibuka untuk Temuduga kepada lepasan SPM untuk mengikuti KPLSPM khas zon pedalaman Sabah bagi ambilan Jun 2011.

Berikut adalah kriteria dan syarat kelayakan mendaftar untuk temuduga khas ini yang diperakukan oleh Bahagian Pendidikan Guru Kementerian Pelajaran Malaysia:

  1. Warganegara Malaysia
  2. Berumur tidak melebihi 20 tahun pada 21 Jun 2011
  3. Memiliki 6 kepujian termasuk Bahasa Melayu, Sejarah, dan lulus Bahasa Inggeris dalam SPM sebagai syarat terima temuduga.
  4. Calon adalah penduduk tetap daerah yang terlibat dan dibuktikan melalui sijil lahir dan kad pengenalan.
  5. Ibu bapa atau penjaga calon bekerja di daerah yang terlibat serta disahkan oleh PPD.
  6. Calon yang sedang mengikuti pengajian di tingkatan enam, pusat matrikulasi, atau IPT juga boleh mendaftar dan menghadiri temuduga jika masih dalam lingkungan umur tidak melebihi 20 tahun pada 21 JUN 2011

Untuk Memohon sila daftarkan nama di PPD sebelum 30 April 2011

Temuduga akan diadakan pada 7 Mei 2011 ( sabtu ) di pusat yang telah ditetapkan bermula jam 8.00 pagi sehingga selesai.

Untuk maklumat lanjut dan lebih tepat sila rujuk di Pejabat Pelajaran Daerah.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
35 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Lester
Lester
Guest
8 years ago

Tahun ini (2012) ada pengambilan kursus perguruan ka? Bila ?

ika
ika
Guest
8 years ago

mau tanya ni, saya bru lepasan spm ni. bila lg ada p’ambilan guru di bhg daerah Tawau..?

hohohohoho
hohohohoho
Guest
9 years ago

ada panggilan kedua tak???????

Dayang
Dayang
Guest
9 years ago

Assalamualaikum.. Tolong kongsi sekiranya keputusan kemasukan maktab ambilan khas telah dikeluarkan dan bagitahu bagaimana caranya utk myemak keputusan tersebut,ya.. tQ.. 🙂

Dayang
Dayang
Guest
Reply to  fiziesss
9 years ago

Xda makluman dr panggilan telefon ka jg?

azusa
azusa
Guest
9 years ago

assalam… saya dengar keputusan i.view zon pedalaman tu keluar pada 25hb.. betul ke????

christy
christy
Guest
9 years ago

salam…kptusan kplspm zon pdlaman tu da kluar ka?.. mcm mana nk check

nur shahirah jamaludin
nur shahirah jamaludin
Guest
9 years ago

salam. .
sya masih x pasti samada 21 mei di keluarkan keputusan ataupun keputusan yg ada sekarang?macam mana nak buat rayuan untuk temuduga ni?lagipun saya pergi untuk temuduga kawasan pedalaman.

fieyza
fieyza
Guest
9 years ago

rsanya2 brpa org yg diambil ye ? agak2 je . hehe

june
june
Guest
9 years ago

salam ..bila keputusan temuduga khas pedalaman akan keluar?

fieyza
fieyza
Guest
Reply to  fiziesss
9 years ago

bila chck kplspm zon pedalaman ?

007
007
Guest
9 years ago

Tuan temuduga di kudat tu di mana ya?

wewen
wewen
Guest
9 years ago

aslmkum,sya skrg tgh mymbg pngjian d sebuah ipta, adakah dengn alsn nie prmohnan sya brkmgkinan akn di tolAk??

ida
ida
Guest
9 years ago

as salam… sya mo tnya menganai perguruan lepasa diploma…bla pengambilannya? sya bru lepasan diploma pgajian islam n dakwah..tp sya brmnt dgn perguruan ni..

june
june
Guest
9 years ago

sy dr daerah tuaran..bole ka apply ni?

fieyza
fieyza
Guest
9 years ago

mesti dtg . sem4na sabah . 9.may di smkdpa . doakan sya ye 🙂 smua syarat , dah line clear , pray for me ok :)tq

Mark
Mark
Guest
9 years ago

sejarah tidak pass ni… boleh ka 2 ikut temuduga?? Bm, Bi, Math, Sc, Geo, Moral saja kepujian……

alis
alis
Guest
9 years ago

blh ke letakkan list daerah2 yg terlibat utk temuduga khas ni?

35
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x